Wednesday, March 28, 2012

Poezia si aspectele morale

Ador poezia! Prefer poezia clasica, tradițională, cu elemente de versificație, dar trebuie sa recunosc, in ultima vreme am inceput sa prind gustul poeziei contemporane. (A nu se intelege ca o aprob, doar inteleg scopul ei si motivul pentru care este scrisa. Sper ca o inteleg, altfel sunt complet pe langa subiect! :) )

Si pentru ca am incercat sa inteleg acest tip de poezie pe care imi propun sa nu-l adopt decat rar, incercand sa dau o sansa acestor versuri tinere, am inceput sa citesc mai multi poeti contemporani publicati, cu un oarecare renume, de succes sau apreciati.

Am descoperit insa, un alt aspect pe care nu-l apreciez: vulgaritatea si lipsa de moralitate. Nu am nimic impotriva poeziilor cu tenta romantica sau impotriva poeziilor lirice foarte intense (si eu scriu foarte personal si prefer liricul ). Incerc sa nu fiu prea critica nici cu ortografia si punctuatia. Dar cand vad ca poezia de azi se traduce in vulgaritate, in xenofobie, in cuvinte peioative adresate sexului opus, in cuvinte care nu-si gasesc locul decat in jurnalele intime scrise la manie si ura intensa si ca aceste versuri sunt publicate, promovate si culmea, apreciate, ma intreb incotro se indreapta poezia romaneasca.

Sper ca aceste randuri sa fie o simpla parere gresita a unei persoane in necunoștința de cauza, o simpla privire ingusta si deformata a mea asupra realitatii, dar din pacate, randurile (nu versurile, ci randurile care se vor a fi versuri) citite in ultima vreme sunt cele care imi confirma din nou parerea.

Trebuie sa recunosc, am gasit si cativa autori contemporani care scriu uimitor, dar din pacate nu sunt promovati precum aceia care atrag atentia intr-o maniera mai putin placuta asupra poeziei. Exista, deci, dovezi ca putem scrie versuri fascinante si versuri cu impact fara a scandaliza!

Astept pareri legate de acest subiect.

No comments:

Post a Comment