Tuesday, June 12, 2012

Great American Contemporary Poets - 1

Am descoperit recent un poet american de valoare care a început o campanie națională în America pentru a promova poezia de calitate și pentru a re-educa publicul cu privire la importanța, însemnătatea și valoarea poeziei în cultura unei națiuni.

Acest poet este Dana Gioia, un poet care surprinde prin creativitate, originalitate, noutate și umor. Domnul scrie o poezie complexă, plina de putere, de înțelesuri și în același timp, o poezie artistica, plină de imagini și figuri de stil, așa cum trebuie să fie poezia, așa cum este definită poezia.

Sper să pot citi CAN POETRY MATTER, o carte, un eseu pe tema poeziei și rolului poeziei în societate și în schimbarea acesteia.

Pentru cei care știu engleză, puteți urmări acest videoclip cu Dana Gioia, vorbind despre poezie și recitând o serie de poezii proprii. Cred că acest promotor contemporan al poeziei de calitate are un rol extraordinar în revenirea la poezia de calitate.
Trebuie să menționez și faptul că l-am descoperit pe Dana Gioia mai întâi în scris și i-am adorat stilul, imaginea, elementele de versificație, totul. Apoi am căutat să văd dacă pot găsi seminarii sau lecturi ale poetului și am fost și mai impresionată să văd că nu există vulgaritate în limbaj, că nu există aerul de superioritate și nu nu suferă de narcisism.

De asemenea găsiți câteva din poemele sale pe site-ul sau.

No comments:

Post a Comment